تک نیوز > اخبار تکنولوژی : پهپادهای DJI Mavic 3E و Mavic 3T با عمر باتری 45 دقیقه معرفی شدند

پهپادهای DJI Mavic 3E و Mavic 3T با عمر باتری 45 دقیقه معرفی شدند

photo 2022 09 29 12 38 00 1

شرکت چینی DJI از دو پهپاد جدید خود با نام‌های DJI Mavic 3E و Mavic 3T رونمایی کرد که دارای ویژگی‌های هیجان‌انگیزی مانند عمر باتری طولانی هستند. DJI Mavic 3E که نوعی پهپاد صنعتی کوچک است به یک دوربین مکانیکی سریع و زاویه باز مجهز شده و Mavic 3T دارای قابلیت تصویربرداری حرارتی بوده و عمر باتری آن 45 دقیقه است.

قابلیت‌ها و قیمت دو پهپاد جدید DJI

Mavic 3E دارای یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی با وضوح بالا است و می‌تواند تا 56 برابر زوم هیبریدی داشته باشد. دوربین اصلی زاویه گسترده 20 مگاپیکسلی 4/3 CMOS این پهپاد می‌تواند تصاویر پیوسته با سرعت بالا را در فواصل میلی‌ثانیه‌ای بگیرد. نکته قابل توجه دیگر اینکه این پهپاد می‌تواند حتی در شرایط کم نور نیز تصاویر قابل توجهی ارائه کند.

ماژول RTK آن نیز موقعیت یابی در سطح سانتی‌متر را با دقت کافی فراهم می‌کند که این امر به‌ویژه در عملیات‌های نقشه‌برداری مفید و کاربردی است. به گفته DJI، دوربین تله فوتو Mavic 3E نیز می‌تواند از فاصله 10 متری جزئیات زیادی را در دسترس مشتریان قرار دهد.

دوربین‌های پهپاد دیگر، یعنی Mavic 3T شامل یک دوربین ½ اینچی 40 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض، یک لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی با وضوح بالا و یک دوربین تصویربرداری حرارتی می‌شود. این پهپاد همچنین دارای قابلیت زاویه باز و تله فوتو است و برای عملیات جستجو و نجات، اطفاء حریق، بازرسی گشت و موارد دیگری کاربرد دارد.

دوربین تصویربرداری حرارتی آن دارای حداکثر وضوح 640 در 512 پیکسل است، می‌تواند دمای نقطه را به طور دقیق اندازه‌گیری کند و دارای قابلیت زوم حرارتی تا 28 برابر است. همچنین دوربین‌های Mavic 3T می‌توانند به زوم پیوندی و زوم پیوسته برای دقت بیشتر دست یابند.

پهپادهای سری DJI Mavic 3 دارای یک کنترل از راه دور استاندارد RC Pro با حداکثر روشنایی 1000 نیت هستند. کنترل از راه دور آن‌ها دارای چهار آنتن است که قادر به انتقال تصویر از طریق شبکه 4G هستند. پهپادهای جدید همچنین برای مدیریت کارآمد وظایف خود و قابلیت فرماندهی ابری از DJI Sikong 2 پشتیبانی می‌کنند.

DJI Mavic 3E با قیمت 2777 دلار و Mavic 3T با قیمت 3888 دلار وارد بازار چین شده‌اند و هنوز مشخص نیست که چه زمانی در دسترس سایر بازارهای جهان قرار خواهند گرفت.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز