تک نیوز > اخبار فناوری ایران : شرط وزیر کشور برای رفع فیلتر اینستاگرام: از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران پیروی کنید

شرط وزیر کشور برای رفع فیلتر اینستاگرام: از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران پیروی کنید

ahmad vahidi

وزیر کشور درباره رفع فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی گفت باید دید افرادی که قصد فعالیت در این فضا را دارند آیا حاضرند از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران تمکین کنند یا خیر.

بیش از 100 روز از فیلتر اینستاگرام، واتس‌اپ، گوگل پلی و کاهش کیفیت اینترنت می‌گذرد و هنوز پاسخ واضح و روشنی برای پایان این وضعیت از زبان مسئولان بیان نشده است. جدیدترین اظهار‌نظر در این حوزه مربوط به سخنان «احمد وحیدی»، وزیر کشور است.

به گزارش ایسنا، وزیر کشور درباره رفع فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی که اخیراً فیلتر شده‌اند، گفت:

«باید ببینیم کسانی که می‌خواهند در این فضا فعال باشند، حاضر هستند از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران تمکین کنند یا همچنان قصد دارند به حمایت خود از اغتشاشات ادامه دهند. اگر بخواهند با استفاده از ناامنی و هدایت اغتشاشات به رویه خود ادامه دهند، مطمئناً مسئولان ذی‌ربط تصمیم‌گیری خواهند کرد‌ و طبیعتاً رویه قبلی خود را خواهیم داشت.»

پیش از این نیز برای رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ، شرط پیروی از قوانین جمهوری اسلامی ایران توسط شرکت مادر این اپلیکیشن‌ها، یعنی «متا»، از سوی وزیر ارتباطات، نمایندگان مجلس و مرکز ملی فضای مجازی مطرح شده بود.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی نیز دو‌بار به «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا اولتیماتوم داد تا نماینده رسمی مسئولیت‌پذیر مستقر در ایران را معرفی کند. زمان این فرصت نیز گذشته و ظاهراً هنوز پاسخی از سوی مدیران این شرکت به مقام‌های ایرانی داده نشده است.

«ابوالحسن فیروزآبادی»، رئیس این مرکز در مصاحبه‌ای گفته بود عدم پاسخ متا به نامه ایران، مقدمه‌ای برای انسداد قانونی اینستاگرام است: «نامه را بر‌اساس مصوبه سال 1396 شورای عالی فضای مجازی فرستادیم که پیام‌رسان‌های خارجی را ملزم به داشتن نماینده در کشور می‌کند؛ اگر جواب ندهند، در‌حقیقت مقدمه‌ای برای مجوز قانونی انسداد اینستاگرام است.»

محمد مهدی کرد

گیمر، فیلم بین، نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز