تک نیوز > اخبار تکنولوژی : انتشار به‌روزرسانی برای برخی نسخه‌های قدیمی ویندوز ۱۰ متوقف می‌شود

انتشار به‌روزرسانی برای برخی نسخه‌های قدیمی ویندوز ۱۰ متوقف می‌شود

2020 4 e7b7ab8a 19df 4ee9 81f1 1b3e3755d04b 638baf3c402a5be98d95b098 1

مایکروسافت در راستای ترغیب بیشتر کاربران به استفاده از ویندوز ۱۱، انتشار به‌روزرسانی برای برخی نسخه‌های قدیمی ویندوز ۱۰ را متوقف کرد.

کاملاً واضح است که مایکروسافت تمرکز زیادی برای ترغیب کاربران به استفاده از ویندوز ۱۱ دارد. درحال‌حاضر ویندوز ۱۰ برای افرادی که کامپیوتر آن‌ها پیش‌نیازهای نصب ویندوز ۱۱ را ندارد، بهترین گزینه است. غول فناوری اهل ردموند همچنین اعلام کرده است به‌زودی به فروش نسخه‌ی دانلودی ویندوز ۱۰ ازطریق فروشگاه آنلاین خود پایان خواهد داد و علاوه‌براین درسال گذشته نیز به‌روزرسانی‌های زیادی برای این سیستم‌عامل منتشر نکرد. این شرکت حالا تصمیم گرفته است انتشار آپدیت‌های جدید برای برخی از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز ۱۰ را متوقف کند.

مایکروسافت با انتشار نسخه‌ی پیش‌نمایش به‌روزرسانی تجمعی KB5019275 برای ویندوز ۱۰، توضیحات مهمی را در بخش تغییرات این آپدیت ارائه داده است:

نسخه‌های پیش‌نمایش اختیاری جدید از مارس ۲۰۲۳ به‌بعد برای برخی نسخه‌های ویندوز ۱۰ ازجمله 20H2 و 21H1 منتشر نخواهد شد. البته انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی و اختیاری جدید برای نسخه‌ی 22H2 ویندوز ۱۰ همچنان ادامه خواهد یافت.

به گزارش نئووین، نسخه‌ی 20H2 ویندوز ۱۰ از مدتی قبل دیگر به‌روزرسانی‌های اختیاری را دریافت نمی‌کند اما مشتریان نسخه‌های Education، Enterprise و IoT Enterprise تا ۹ می ۲۰۲۳ همچنان پشتیبانی خواهند شد. ازطرف دیگر افرادی که مجوز پرو، Home، Pro Education و Pro for Workstations نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰ را خریداری کرده‌اند تا ۱۳ ژوئن ۲۰۲۳ و مشتریان Education، Enterprise و IoT Enterprise این نسخه تا ۱۱ ژوئن ۲۰۲۴ همچنان پشتیبانی خواهند شد.

جواد امیری

بیا با هم بنویسیم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز