تک نیوز > اخبار تکنولوژی : مایکروسافت دسترسی به ChatGPT از طریق پلتفرم ابری آژور را فراهم می‌سازد

مایکروسافت دسترسی به ChatGPT از طریق پلتفرم ابری آژور را فراهم می‌سازد

ChatGPT

آژور، سرویس ارائه خدمات پردازش ابری مایکروسافت به سایر کسب‌وکارها است که خدمات متنوعی را ارائه می‌کند. این شرکت به‌تازگی اعلام کرده است که توسعه‌دهندگان خواهند توانست در پلتفرم مذکور، از امکانات و قابلیت‌های مبتنی بر ChatGPT استفاده کنند.

ChatGPT در آژور چه قابلیت‌هایی را ارائه می‌کند؟

چت‌بات گفته شده، تحت عنوان Azure OpenAI Service به پلتفرم پردازش ابری مایکروسافت افزوده خواهد شد و به لطف آن، کسب‌وکارها خواهند توانست چت‌بات سفارشی سازی شده را درون اپلیکیشن‌های ابری بکار بگیرند. چنین ویژگی در نهایت می‌تواند امکان چت مستقیم با هوش مصنوعی در انواع مختلف سرویس‌ها و برنامه‌های ابری را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

استفاده از ChatGPT سود بسیار زیادی برای کسب‌وکارها در پی خواهد داشت؛ زیرا آن‌ها می‌توانند با شخصی‌سازی چت‌بات، آن را برای برعهده گرفتن امور خاص مثل دریافت دستورات از مشتریان، ارائه خلاصه گفتگوها، کمک به اتوماسیون کارها و… مورد استفاده قرار دهند.

مایکروسافت اعلام کرده است که در ابتدا، کاربران می‌توانند به نسخه پیش‌نمایش ChatGPT در آژور دسترسی داشته باشند و هر ۱۰۰۰ توکن آن به مبلغ ۰.۰۰۰۲ دلار به فروش خواهد رسید. همچنین توسعه‌دهندگان برای بهره‌مندی از امکانات گفته شده، باید درخواست خود را ثبت کنند. سرویس پردازش ابری مایکروسافت، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی دیگری را هم در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به GPT-3.5 و Codex در کنار Dall-E اشاره نمود.

1 33.jpg


بدون شک مایکروسافت توانسته است شروع بسیار درخشانی را در مقایسه با رقبای خود در زمینه هوش مصنوعی داشته باشد که میزان زیادی از آن را مدیون همکاری عمیق با شرکت OpenAI است. ردموندی‌ها در سال ۲۰۲۰ با سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری، توانستند مجوز انحصاری مدل زبانی GPT-3 را خریداری نمایند و اکنون نسل بهبود یافته آن را در محصولات و سرویس‌های مختلف خود، از جمله موتور جستجوی بینگ قرار داده‌اند.

با افزایش تقاضا برای دسترسی به امکانات مبتنی بر هوش مصنوعی توسط کسب‌وکارها، سرویس‌های پردازش ابری مثل آژور از محبوبیت بیشتری برخوردار خواهند شد و رقبای اصلی آن مثل آمازون، دوران سختی را سپری می‌کنند. گفته می‌شود که سرویس پلتفرم AWS آمازون از ظرفیت پردازشی کافی برای ارائه ویژگی‌های مرتبط با هوش مصنوعی به مشتریان خود، بهره‌مند نیست و احتمالاً در کوتاه مدت، بازنده این رقابت باشد.

شایان ذکر است که ابزارهای توسعه‌یافته براساس هوش مصنوعی نیاز بالایی به قدرت پردازشی دارند و باید دید که آیا مایکروسافت در تامین منابع لازم، موفق خواهد بود یا خیر. این شرکت توانسته است چندین مدل تجاری از محصولات OpenAI را روانه بازار کند و از آن‌ها برای افزایش محبوبیت سرویس‌های قبلی خود مثل مرورگر اج و موتور جستجوی بینگ هم کمک بگیرد. انتظار می‌رود در کنفرانس آتی مایکروسافت، جزئیات بیشتری پیرامون کاربردهای هوش مصنوعی در سرویس‌های آن از جمله مجموعه آفیس (مایکروسافت ۳۶۵) منتشر شود.

برچسب ها :

امیرحسین درانی

من امیرحسین درانی. دارم همه تلاشم رو میکنم که علمی شید و علمی هم بمونید.?

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز