تک نیوز > اخبار تکنولوژی : مایکروسافت تغییر برنامه‌های پیش‌فرض در ویندوز 11 را ساده‌تر می‌کند

مایکروسافت تغییر برنامه‌های پیش‌فرض در ویندوز 11 را ساده‌تر می‌کند

Windows 11

مایکروسافت وعده داده است که تغییر بزرگی را در نحوه بازکردن فایل‌ها با اپ‌های خاص توسط ویندوز 11 ایجاد می‌کند. همچنین نحوه انتخاب برنامه‌ها برای پین‌شدن در منوی استارت یا تسکبار تغییر خواهد کرد.

تنظیمات جدید با URI ارتباط نزدیکی دارد و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد کاربران را به‌طور مستقیم به محل مدنظر و درست در تنظیمات بفرستند تا برنامه پیش‌فرض برای بازکردن فایل‌ها را تغییر دهند.

مایکروسافت همچنین شروع به آزمایش یک API جدید می‌کند که به برنامه‌ها اجازه می‌دهد درون کاشی (Tile) اصلی یا ثانویه در تسکبار پین شوند. مایکروسافت در پستی این تغییرات را رویکردی اصولی برای پین‌کردن برنامه‌ها و اپ‌های پیش‌فرض در ویندوز توصیف کرده است.

این تغییرات برخی مشکلات مربوط به ویندوز 11 را برطرف می‌کند و همچنین تنظیمات آن را تغییر می‌دهد. همچنین طراحی این بخش شبیه به چیزی می‌شود که کاربران در دستگاه‌های اندروید و iOS تجربه می‌کنند.

مشکلات تنظیم برنامه پیش‌فرض ویندوز 11

زمانی که ویندوز ۱۱ منتشر شد، انتخاب اپ‌های پیش‌فرض برای اجرای فایل‌ها فرایندی پیچیده داشت و یک عقب‌گرد نسبت به ویندوز 10 محسوب می‌شد. درحقیقت کاربر می‌بایست به‌جای انتخاب مرورگر ویندوز یا ویرایشگر تصویر مدنظرش، برنامه‌ها را برای هر کدام از فایل‌ها به‌طور جداگانه انتخاب می‌کرد.

Windows 11 22H2

ردموندی‌ها با انتشار یک به‌روزرسانی، تغییر مرورگر پیش‌فرض را به‌سادگی یک کلیک کردند، اما اینکه بتوان از یک اپ به بخش درست منوی تنظیمات برای تغییر اپ‌های پیش‌فرض رفت، مسلماً کار ساده‌تری خواهد بود.

علاوه بر تغییرات اپ‌های پیش‌فرض، وجود یک منوی استانداردشده برای افزودن کاشی‌های اپ‌ها به تسکبار می‌تواند منجر به ایجاد ویجت‌های جدید یا دیگر تغییر رابط کاربری شود تا کاربران راحت‌تر به اپ‌های مدنظرشان دست پیدا کنند.

مسلماً تشویق‌کردن توسعه‌دهندگان به استفاده از ویژگی جدید ویندوز کاری دشوار محسوب می‌شود، بااین‌حال مایکروسافت گفته که آماده است که پشتیبانی از این ویژگی‌ها را درون منوهای جدید مرورگر اج قرار دهد.

جواد امیری

بیا با هم بنویسیم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز