تک نیوز > اخبار تکنولوژی : لوگوی گوگل به مناسبت نوروز تغییر کرد

لوگوی گوگل به مناسبت نوروز تغییر کرد

google doodle.jpg

بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان، آغاز بهار و فصل نو شدن زمین را جشن می‌گیرند. به همین مناسبت، گوگل لوگوی خود را در کشورهایی که نوروز را جشن می‌گیرند، تغییر داد. با این وجود، کاربران مقیم ایران، امسال نیز نمی‌توانند تغییرات لوگوی گوگل را به مناسبت نوروز مشاهده کنند.

گل‌های بهاری، ارکیده، نرگس و سمبل، به همراه زنبور عسل دیده می‌شود که حال‌وهوای بهاری به موتور جستجوی گوگل می‌دهد. باتوجه به اینکه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان نوروز را جشن می‌گیرند، سازمان ملل، نوروز را به عنوان تعطیلات بین‌المللی می‌شناسد. هرچند این جشتن ریشه در آیین‌های ایرانی دارد.

google doodle.jpg

تغییر لوگوی گوگل به مناسبت آغاز بهار

گوگل دودل (Google Doodle)، در واقع تغییرات موقتی لوگوی اصلی گوگل را نشان می‌دهد. معمولا گوگل در مناسبت‌های خاص از جمله آغاز سال نو میلادی، نوروز، تولد یا درگذشت برخی چهره‌های مهم و برخی اتفاقات مهم، تغییراتی در لوگوی اصلی خود می‌دهد. برای مثال همزمان با تولد انیستن یا برخی چهره‌های شناخته شده در حوزه‌های مختلف، لوگوی گوگل تغییر می‌کند.

نوروز قدمتی بیش از ۳۰۰۰ سال دارد و بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان آن را جشن می‌گیرند. گوگل نیز به سنت دیرین خود، لوگوی خود را تغییر می‌دهد تا با کاربران خود در سراسر جهان همراه شود. این تغییرات در برخی کشورها قابل مشاهده است و در برخی کشورها این تغییرات یا همان گوگل دودل قابل رویت نیست.

یکی از کشورهایی که کاربران آن نمی‌توانند گوگل دودل نوروز را مشاهده کنند، ایران است. با این وجود، گوگل روز تولد برخی دانشمندان و شعرای ایرانی از جمله حکیم عمر خیام را نیز با تغییر لوگوی خود جشن می‌گیرد.

برچسب ها :

جواد امیری

بیا با هم بنویسیم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز