تک نیوز > اخبار تکنولوژی و اپل : اپل در اولین روز کنفرانس WWDC با اعتصابات انجمن نویسندگان آمریکا روبرو می‌شود

اپل در اولین روز کنفرانس WWDC با اعتصابات انجمن نویسندگان آمریکا روبرو می‌شود

Apple WGA 910x600 1

انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) در ادامه اعتصابات خود، این بار به سراغ اپل رفته و با چندین اعلامیه و بروشور اعتراضی در فروشگاه‌های غول فناوری، از جمله مرکز بازدیدکنندگان Apple Park، تلاش کرده تا به‌نوعی از توجه رسانه‌ها به کنفرانس WWDC 2023 اپل جلوگیری کند.

تقریباً از دو ماه پیش، انجمن نویسندگان آمریکا با اشاره به دلایلی از جمله پیشرفت هوش مصنوعی، وارد اعتصاب شد و هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر توافق آن‌ها وجود ندارد. اکنون این گروه، کمپین‌هایی را علیه شرکت‌ها و استودیوهای مستقل آغاز کرده است که شامل اپل نیز می‌شود. البته طبق گزارش 9to5Mac، کمپین علیه اپل به دلیل بخش +Apple TV و محتواهای اورجینال آن شکل گرفته است.

Apple Park 1.jpg

اتحادیه نویسندگان با اعتصاب خود به دنبال دریافت دستمزد بیشتر و توسعه مقرراتی برای هوش مصنوعی در زمینه فیلمنامه‌نویسی است. آن‌ها با اعتصاب خود اعلام کرده‌اند که برای فیلم و سریال‌های هالیوودی که هم‌اکنون مراحل فیلمبرداری خود را طی می‌کنند و در حال ساخت هستند، هیچ فعالیتی انجام نمی‌شود مگر اینکه برای خواسته‌های آن‌ها توافقی انجام شود. همین امر باعث شده تا تولید بسیاری از فیلم و سریال‌ها با مشکلاتی مواجه شود.

اعلامیه WGA علیه اپل

با این حال، WGA و متحدانش به جای اعتصاب یا انجام راه‌پیمایی اعتراضی، همزمان با رویداد WWDC در فروشگاه‌های اپل اعلامیه‌هایی را پخش خواهند کرد که نمونه‌ای از آن را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید:

WGA Apple.jpg

در آخر باید اشاره کرد با توجه به اینکه اطلاعیه‌های اپل برای WWDC مواردی از پیش ضبط شده هستند، بعید به نظر می‌رسد که تلاش‌های WGA و حضور آن توسط افرادی که این نمایش را به‌صورت آنلاین تماشا می‌کنند احساس شود. اما این احتمال وجود دارد که تعداد از مهمانانی که برای حضور در این رویداد به محل برگزاری آن دعوت شده‌اند، از فعالیت اعتصابی آن‌ها در Apple Park آگاه شوند، اما در مجموع، تلاش WGA احتمالاً تاثیر زیادی بر برنامه‌های کلی اپل نخواهد داشت.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز