تک نیوز > اخبار تکنولوژی و اپل : iPadOS 17 با تمرکز روی ویجت‌ها و لاک‌اسکرین معرفی شد

iPadOS 17 با تمرکز روی ویجت‌ها و لاک‌اسکرین معرفی شد

0 2

اپل در کنفرانس WWDC 2023 از نسخه جدید سیستم‌عامل مخصوص تبلت‌های خود رونمایی کرد که به‌روزرسانی مهمی در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. iPadOS 17 امکاناتی مثل لاک‌اسکرین قابل‌شخصی‌سازی، ویجت‌های تعاملی در هوم‌اسکرین و ویژگی Stage Manager بهبودیافته را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

iPadOS 17 شامل چه ویژگی‌های جدیدی می‌شود؟

قابلیت Stage Manager برای اولین‌بار در iPadOS 17 پا به عرصه گذاشت که امکان بازکردن آسان و مدیریت هم‌زمان چندین پنجره را روی آیپد فراهم می‌کند. همچنین ویژگی مذکور از اتصال تبلت به نمایشگرهای خارجی پشتیبانی می‌کند. حالا اپل تصمیم گرفته است استیج‌منیجر را بهبود دهد و امکانات بیشتری را به آن اضافه کند که شامل رفع باگ‌های قبلی و انعطاف‌پذیری بیشتر در هنگام جابه‌جایی پنجره‌ها نیز می‌شود.

ویژگی شخصی‌سازی لاک‌اسکرین که اولین‌بار در iOS 16 معرفی شده بود، اکنون در iPadOS 17 نیز در دسترس قرار دارد. کاربران به‌لطف این قابلیت می‌توانند چندین لاک‌اسکرین مختلف با پس‌زمینه‌های متفاوت را در کنار ویجت‌ها و فونت‌های متنوع ایجاد کنند. همچنین اپلیکیشن Health که برای سالیان طولانی به‌صورت انحصاری تنها روی آیفون قابل استفاده بود، اکنون روی آیپدها نیز در دسترس قرار دارد؛ درنتیجه کاربران می‌توانند به‌آسانی داده‌های سلامت خود را از طریق آی‌کلاد روی دستگاه‌های مختلف همگام‌سازی کنند.

1 7.jpg

iOS 17 برخی از امکانات جدید ارائه‌شده برای iOS 17 نیز روی iPadOS 17 هم قابل استفاده خواهند بود که از میان آن‌ها می‌توان به اپلیکیشن جدید Journal و به‌روزرسانی ویژگی Find My اشاره کرد. نسخه آزمایشی سیستم‌عامل جدید تبلت‌های اپل از امروز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت و نسخه نهایی هم در پاییز امسال به‌شکل عمومی منتشر می‌شود. اپل در به‌روزرسانی اخیر به برنامه Notes و فایل‌های PDF نیز توجه ویژه‌ای داشته و از یادگیری ماشینی برای تشخیص خودکار کادرهای درنظرگرفته‌شده برای اطلاعات شخصی، استفاده کرده است.

برچسب ها :

امیرحسین درانی

من امیرحسین درانی. دارم همه تلاشم رو میکنم که علمی شید و علمی هم بمونید.?

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز