تک نیوز > اپل و اخبار تکنولوژی : در iOS 17 تنها با گفتن Siri می‌توانید دستیار صوتی اپل را فرا بخوانید

در iOS 17 تنها با گفتن Siri می‌توانید دستیار صوتی اپل را فرا بخوانید

910x600 1

کاربران آیفون، آیپد، مک و سایر دستگاه‌های اپل، در سیستم‌عامل iOS 17 می‌توانند دستیار صوتی را تنها با گفتن کلمه «‌‌Siri» به‌جای «Hey Siri»، فراخوانی کنند.

هم‌زمان با کنفرانس WWDC 2023، اپل یکی از تغییرات دستیار صوتی را معرفی کرد تا بتواند راهکارهای ساده‌تری را در اختیار کاربران خود قرار دهد. دستیار صوتی با یک کلمه فعال می‌شود. کاربران در نسخه سیستم‌عامل iOS 17 دیگر لازم نیست دو کلمه به زبان بیاورند، بلکه تنها با گفتن یک کلمه «‌‌Siri»، دستیار صوتی را به‌سرعت احضار می‌کنند.

.jpg

یکی از تغییرات iOS 17: دستیار صوتی اپل تنها با یک کلمه فراخوانی می‌شود

قبلاً بلومبرگ در گزارشی اعلام کرده بود که اپل روی تغییرات دستیار هوشمند خود کار می‌کند و خبرهایی نیز در مورد تغییرات نحوه فراخوانی آن منتشر شده بود. حالا این شرکت چنین تغییری را اعمال کرده است و دستیار صوتی کوپرتینویی‌ها تنها با یک کلمه فعال می‌شود.

شاید کم‌کردن یک کلمه برای فراخوانی سیری به نظر کار ساده‌ای باشد، اما برای همین تغییر نیاز است تا تغییرات زیادی صورت بگیرد. در نظر داشته باشید که دستیار صوتی آمازون نیز با گفتن «Hey Alexa» یا فقط گفتن تنها کلمه «Alexa» فعال می‌شود. کاربران مایکروسافت نیز قبل از خداحافظی این شرکت با کورتانا، این دستیار صوتی را با سیستم تک‌کلمه‌ای فراخوانی می‌کردند.

در مورد دستیار صوتی گوگل وضعیت متفاوت است و به‌جای گفتن کلمه «Google»، از عبارت‌های «Hey Google» و«OK Google» استفاده می‌‌کنند.

درحال به‌روزرسانی…

برچسب ها :

سارا

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز