تک نیوز > اخبار تکنولوژی و اپل : اپل watchOS 10 را با ویجت‌های جدید و اپ‌های بازطراحی‌شده معرفی کرد

اپل watchOS 10 را با ویجت‌های جدید و اپ‌های بازطراحی‌شده معرفی کرد

1 8

اپل در WWDC 2023 همراه با رایانه‌های مک جدید،‌ از نسخه‌های تازه سیستم‌عامل‌های خود نیز رونمایی کرد که شامل watchOS 10 می‌شود. به‌روزسانی اخیر سیستم‌عامل ساعت‌های هوشمند اپل از ویجت‌های جدیدی بهره می‌برد که کار با آن‌ها را آسان‌تر می‌کند و اکنون ویجت‌ها بهتر از گذشته می‌توانند اطلاعات گوناگون را در اختیار کاربران قرار دهند. برخی از اپلیکیشن‌ها هم شاهد بازطراحی بوده‌اند تا تجربه بهتری را برای دارندگان ساعت‌های اپل به ارمغان بیاورند.

امکانات و قابلیت‌های جدید watchOS 10

نسخه جدید سیستم‌عامل ساعت‌های هوشمند اپل، شاهد تغییرات گسترده‌ای نسبت به نسل‌های قبلی خود بوده است و می‌توان آن را یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های سال‌های اخیر محسوب کرد. طبق اعلام رسمی اپل، watchOS 10 از امروز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داشت و نسخه آزمایشی آن هم از ماه آتی در اختیار کاربران عادی قرار می‌گیرد. طبق رویه سال‌های اخیر، می‌توان انتظار داشت که نسخه نهایی هم پاییز منتشر شود.

بازگشت ویجت‌ها به قسمت منو، یکی از تغییرات مهم در واچ‌اواس ۱۰ است که با چرخاندن غربیلک کناری ساعت، امکان دسترسی سریع و آسان به آن‌ها وجود خواهد داشت. همچنین نحوه استفاده از کلید فیزیکی هم کمی عوض شده است و کاربران می‌توانند با فشردن آن، به بخش‌های گوناگونی دست پیدا کنند.

0 3.jpg

مانند هر سال، واچ‌فیس‌های جدید با پالت‌های رنگی تازه نیز به واچ‌اواس اضافه شده است. اپل توجه خاصی به امکانات مرتبط با دوچرخه‌سواری داشته و امکان پایش زنده، نمایش مسیر پیموده‌شده و جزئیات بیشتر را فراهم ساخته است. به‌لطف حسگر سنجش ارتفاع، کاربران می‌توانند نقشه سه‌بعدی از مسیر خود را هم در اختیار داشته باشند. اطلاعات مختلفی مانند آخرین نقطه با امکان برقراری تماس هم روی این نقشه به نمایش گذاشته می‌شود.

اپلیکیشن Health در watchOS 10 نیز شاهد تغییرات گسترده بوده است و اکنون می‌تواند میزان قرارگرفتن کاربر در معرض نور خورشید را به‌لطف ویژگی Vision اندازه‌گیری کند. نمایش میزان فاصله از دستگاه‌های هوشمند دیگر، یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب و کاربردی است. اپل ادعا دارد که تمامی اطلاعات جمع‌آوری‌شده به‌صورت رمزگذاری‌شده در داخل برنامه باقی می‌مانند و امکان دسترسی خارجی به آن‌ها وجود نخواهد داشت.

2 4.jpg

برنامه‌های World Clock و Workout در واچ‌اواس ۱۰ شاهد بازطراحی بوده‌اند و برنامه‌های سایر توسعه‌دهندگان هم ازاین‌پس به‌شکل جدیدی برای نمایش تمام‌صفحه بهینه‌سازی می‌شوند. ارزیابی وضعیت روحی و میزان تمرکز با محاسبه تعداد دفعات استفاده از آیفون یا آیپد یا سنجش استرس و اضطراب از دیگر قابلیت‌های جدید در watchOS 10 هستند.

برچسب ها :

جواد امیری

بیا با هم بنویسیم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز