تک نیوز > اخبار تکنولوژی : گزارش اسپیدتست: سرعت اینترنت استارلینک با افزایش تعداد کاربران آن، کاهش یافته است

گزارش اسپیدتست: سرعت اینترنت استارلینک با افزایش تعداد کاربران آن، کاهش یافته است

Starlink provides services to more than 30 countries 2

در ماه‌های اخیر اسپیس ایکس سعی کرده استارلینک را در اختیار کاربران بیشتری در سراسر جهان قرار دهد، اما ظاهرا این موضوع روی سرعت آن تاثیر منفی داشته. طبق گزارش اسپیدتست، میانگین سرعت دانلود اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در فصل دوم 2022 در مقایسه با فصل دوم 2021 در کشورهای مختلف کاهش 9 تا 54 درصدی را تجربه کرده است.

طبق این گزارش، میانگین سرعت دانلود و آپلود در اکثر مناطقی که استارلینک خدمات ارائه می‌دهد، کاهش یافته اما از سوی دیگر میزان تاخیر آن کمی بهبود را تجربه کرده است. البته به باور اسپیدتست، با وجود کاهش عملکرد باز هم استارلینک برای بسیاری از مناطق کاربردی است.

سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

به گزارش اسپیدتست، استارلینک در فصل دوم 2022 در کشورهای زیر بالاترین میانگین سرعت دانلود را داشته است:

  • پرتغال: 123.01 مگابیت بر ثانیه
  • هلند: 122.43 مگابیت بر ثانیه
  • اتریش: 112.01 مگابیت بر ثانیه
  • فرانسه: 110.98 مگابیت بر ثانیه
  • بلژیک: 110.40 مگابیت بر ثانیه
    با وجودی که میانگین سرعت دانلود در این کشورها بالاتر از خدماتی است که شرکت‌های اینترنتی ارائه می‌دهند، اما میانگین سرعت آپلود و همچنین میزان تاخیر استارلینک نسبت به آن‌ها پایین‌تر است.

در ایالات متحده میانگین سرعت دانلود استارلینک حتی در فاصله یک فصل هم کاهش زیادی را تجربه کرده و از 90.6 مگابیت بر ثانیه در فصل اول 2022، به 62.5 مگابیت بر ثانیه کاهش یافته است. میانگین سرعت آپلود هم در این بازه زمانی از 9.3 به 7.2 مگابیت بر ثانیه کاهش یافته است. سرعت دانلود و آپلود در آمریکا در فصل اول 2021 به ترتیب برابر 97.2 و 13.9 مگابیت بر ثانیه بود.

با وجود اینکه سرعت دانلود و آپلود استارلینک با افزایش تعداد کاربران در اکثر کشورها کاهش یافته، اما باز هم این سرعت‌ها از بسیاری از کشورهای جهان بالاتر است که برای مثال می‌توان به ایران اشاره کرد.

طبق گزارش اسپیدتست برای ماه آگوست، میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل و ثابت ایران به ترتیب به 28.40 و 10.02 مگابیت بر ثانیه رسیده که بسیار پایین‌تر از سرعت استارلینک است.

ایالات متحده اخیرا برخی تحریم‌های تکنولوژی علیه ایران را برداشته و ایلان ماسک همانطور که در گذشته گفته بود برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای در ایران خواستار معافیت تحریم‌ها می‌شود، از فعال‌سازی استارلینک برای کشورمان خبر داده است.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز