تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : حداقل سیستم مورد نیاز برای استفاده از ویندوز ۱۱ رسماً اعلام شد

حداقل سیستم مورد نیاز برای استفاده از ویندوز ۱۱ رسماً اعلام شد

windows 11 logo 3 surface pro 1

مایکروسافت در کنار معرفی رسمی ویندوز ۱۱، اقدام به انتشار حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب سیستم‌عامل جدیدش نیز کرده است. کاربرانی که دارای دستگاه‌هایی با حداقل مشخصات گفته شده باشند، می‌توانند از پاییز اقدام به نصب ویندوز ۱۱ کنند. در لیست زیر می‌توانید جزئیات اعلام شده از سوی مایکروسافت را مشاهده کنید.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

  • پردازنده ۶۴ بیتی دو هسته‌ای با حداقل فرکانس پردازشی یک گیگاهرتز
  • ۴ گیگابایت حافظه رم
  • ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی
  • صفحه نمایش ۹ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل بایوس UEFI با پشتیبانی از
  • relaxed Boot و TPM 2.0
  • کارت گرافیک با پشتیبانی از دایرکت ایکس ۱۲

بزرگ‌ترین تغییر صورت گرفته در حداقل سیستم مورد نیاز نسبت به نسل قبل، حذف نسخه ۳۲ بیتی و پشتیبانی از پردازنده‌های ۶۴ بیتی است. مایکروسافت اعلام کرده که در آینده نیز قصد انتشار نسخه ۳۲ بیتی را نخواهد داشت، اما نرم‌افزارهای ۳۲ بیتی همچنان می‌توانند در ویندوز ۱۱ اجرا شوند. همچنین حداقل صفحه نمایش ۹ اینچی برای اجرای سیستم‌عامل جدید مایکروسافت باعث می‌شود تا شاهد عرضه تبلت‌های ۸ اینچی یا کوچک‌تر مبتنی بر آن نباشیم.

حداقل مقدار فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز ۳۲ گیگابایتی در ویندوز ۱۰ اکنون به ۶۴ گیگابایت افزایش یافته است. این مسئله برای حافظه رم نیز صادق است و دیگر دستگاه‌های دارای ۲ گیگابایت رم نمی‌توانند به جدیدترین نسخه ویندوز مجهز شوند. اگر دستگاه شما از بایوس UEFI با پشتیبانی از secure Boot و TPM 2.Zero بهره نمی‌برد، مایکروسافت هیچ تضمینی در اجرای صحیح ویندوز ۱۱ نمی‌دهد.

اعلام حداقل سیستم مورد نیاز برای ویندوز ۱۱ از سوی مایکروسافت، باعث می‌شود تا بتوانیم مشخصات ارزان‌ترین لپتاپ‌ها و تبلت‌های آینده را بدانیم. دیگر خبری از رم ۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی در محصولات جدید ویندوزی نخواهد بود؛ اگرچه در گذشته هم دستگاه‌هایی با چنین مشخصاتی به ندرت تولید می‌شدند. حال باید دید این پیش نیازها، در سال پیش رو چه تغییراتی در حداقل‌های سخت‌افزاری سازندگان مختلف ایجاد خواهد کرد.خیلی ممنونیم که تا آخر این خبر همراه تک نیوز بودید.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز