تک نیوز > اخبار خودرو : فولکس واگن از کانسپت ID X رسما رونمایی کرد؛ رقیبی قدر برای تسلا مدل Y

فولکس واگن از کانسپت ID X رسما رونمایی کرد؛ رقیبی قدر برای تسلا مدل Y

2 vw id3 r render 2020 static front 1

مدیرعامل شرکت فولکس واگن آقای رالف براندستاوتر در لینکدین شخصی خود از مدل ویژه ID X پرده برداری کرد. در واقع ما با نسخه ویژه ID 3 طرف هستیم که دارای تریم رنگی خاص سبز و خاکستری است. طبق اطلاعات بدست آمده این کانسپت توانایی تولید ۳۲۹ اسب بخار قدرت را دارد که در حدود ۱۲۸ اسب بخار از مدل معمولی ID 3 قوی‌تر هست و همچنین به لطف رژیم کاهش وزن٬ عملکرد بهتری را نیز نسبت به نسخه پایه دارد.تا آخر این مقاله همراه تک نیوز باشید.

چندی پیش فولکس واگن مدل ویژه ID 4 با نام GTX را رونمایی کرده بود که حداکثر قدرتی برابر با ۳۰۲ اسب بخار دارد.

این کانسپت به صورت چهارچرخ متحرک عرضه خواهد شد و از همان پلت فرم MEB فولکس واگن بهره می‌برد.

از دیگر تغییرات به نسبت مدل پایه می‌توان به کاهش ۲۰۰ کیلوگرمی وزن اشاره کرد. به احتمال زیاد این مسئله با حذف صندلی های عقب ممکن شده است.

این کانسپت برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۵.۳ ثانیه احتیاج دارد و مجهز به حالت رانندگی دریفت برای انجام حرکات نمایشی است.

این ویژگی پیش از این در مدل گلف R استفاده شده بود. آقای برنداستاوتر صحبتی در رابطه به تولید این مدل نکرده است اما به نظر می‌رسد که عرضه یک مدل ویژه از مدل ID 3 در دستور کار بخش R فولکس واگن باشد.

این محصول ویژه به احتمال زیاد از دو موتور الکتریکی با قابلیت انتقال قدرت به هر چهارچرخ بهره می‌برد.

فولکس واگن ID 3 اولین محصول برقی کاملا جدید در سبد محصولات شرکت فولکس واگن است که پس از معرفی آن با انتظارات بالایی روانه بازار شد. اما به علت انتشار ویروس کرونا و تعطیلی خطوط تولید و قطع ارسال چیپ از کشورهای جنوب شرقی آسیا تا امروز نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

گرچه فولکس واگن تردیدی در برنامه های جامع خود ندارد و قصد دارد تا خودروهای برقی متعددی را روانه بازار کند.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز