تک نیوز > اخبار تکنولوژی و اپل : تاریخ انتشار WatchOS 9 مشخص شد

تاریخ انتشار WatchOS 9 مشخص شد

apple watch ultra front view scaled

نهمین نسخه‌ی سیستم‌عامل WatchOS اپل در تاریخ ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) برای اپل واچ‌های سری ۴ به بالا منتشر خواهد شد.

به‌گزارش ورج، اپل در رویداد Far Out خود که در ۱۶ شهریور برگزار شد، هم‌زمان با معرفی سری 8 اپل واچ و اپل واچ اولترا اعلام کرد که به‌روزرسانی سیستم‌عامل WatchOS 9 متقارن با به‌روزرسانی iOS 16 در تاریخ ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور ۱۴۰۱) منتشر خواهد شد.

نسخه‌ی بتای عمومی این سیستم‌عامل که مخصوص اپل واچ است از ماه جولای سال جاری میلادی (تیر ۱۴۰۱ خورشیدی) دردسترس عموم کاربران قرار گرفته است. در زمان انتشار نسخه‌ی بتای واچ‌او‌اس 9 شاهد برخی ویژگی‌های جدید آن با محوریت ورزش و تناسب اندام درکنار قابلیت‌های بهبود سبک‌زندگی بودیم.

با‌این‌همه، شاید به‌اندازه‌ی رونمایی و معرفی از اپل واچ جدید یا گوشی‌‌های خانواده آیفون ۱۴ هیجان‌انگیز نباشد؛ اما به‌روزرسانی سیستم‌عامل واچ‌اواس ۹ به‌زودی برای تمام اپل واچ‌ها از اپل واچ سری ۴ به بالا دردسترس قرار خواهد گرفت. همچنین، iOS 16 نیز قرار است برای گوشی‌های آیفون از آیفون ۸ به بالا منتشر شود.

آخرین به‌روزرسانی بزرگ در واچ‌او‌اس، به کاربران این امکان را داد که بتوانند پیام‌ها را با استفاده از دکمه‌ی Crown روی اپل واچ پیام‌ها را ویرایش کنند؛ همچنین، امکان ایجاد چندین تایمر و چندین ویژگی دسترسی‌پذیری و دیگر بهبودهای متمرکز بر مدیتیشن و خوش‌آگاهی نیز در آن به‌روزرسانی ارائه شدند.

با واچ‌او‌اس ۹، اغییرات در ویژگی‌های پایش تناسب اندام جزئیات بیشتری خواهند داشت. برای مثال، سیستم‌عامل جدید معیارهای جدیدی را برای حالت‌های مختلف ضربان قلب و داده‌های ارتفاع اضافه می‌کند؛ همچنین، روش‌های جدیدی برای شخصی‌سازی نوع نمایش داد‌های سلامت فراهم خواهد کرد.

علاوه‌براین، فعالیت چند ورزشی جدیدی برای ورزشکاران سه‌گانه طراحی شده است و ازسویی دیگر، اپلیکیشن اشتراکی ورزشی اپل با نام Fitness Plus نیز با معیارهای جدیدی برای تمرینات قایقرانی، دوچرخه‌سواری و تردمیل به‌روزر خواهد شد.

به‌غیراز اعداد مختلفی که درحین عرق‌ریختن زمان ورزش روی اپل واچ به‌نمایش درخواهند آمد، واچ‌اواس 9 چندین ویژگی با تمرکز بر بازیابی سلامتی نیز فراهم می‌کند. برای مثال، یادآور دریافت دارو که در اپلیکیشن سلامت اپل واچ تعبیه شده است می‌تواند یکی از این موارد باشد که حتی این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که با اسکن برچسب نسخه‌ی روی داروها به‌صورت خودکار برنامه دریافت دارو را تنظیم کنند.

البته، این قابلیت احتمالاً محدود به ایالات متحده یا برخی کشورهای خاص باشد. ویژگی پایش کیفیت خواب نیز متشکل از نمودارهای مقایسه‌ای با معیارهای مختلف ازجمله تعداد تنفس و ضربان قلب خواهد شد.

به‌روزرسانی واچ‌او‌اس ۹ با گزینه‌های بیشتری برای شخصی‌سازی بیشتر ارائه خواهد شد تا به کاربر اجازه دهد واچ‌فیس‌های موجود با پس‌زمینه‌های یکدست و رنگی را براساس سلیقه‌ی خود تغییر دهند. تغییراتی ظاهری باوجود اینکه کوچک به‌نظر می‌رسند؛ اما همین قدم‌های کوچک برای ایجاد دوباره‌ی حس نو بودن در ساعت‌های قدیمی می‌تواند مثمر ثمر واقع شوند.

علاوه‌براین، اپل برای تقویم قمری نیز واچ‌فیس‌های جدید طراحی کرده است. درنهایت، واچ‌فیس‌های حالت پرتره در این نسخه بالاخره از تصویر حیوانات خانگی نیز پشتیبانی خواهند کرد.

اگر می‌خواهید نگاه دقیق‌تری به تغییرات به‌روزرسانی WatchOS 9 بیاندازید همچنان مهلت دارید ازطریق وب‌سایت رسمی اپل برای دریافت نسخه‌ی بتای این به‌روزرسانی ثبت نام کنید.

دیدگاه شما کاربران تک نیوز در رابطه با سیستم‌عامل جدید WatchOS و اپل واچ‌های جدید چیست؟

امیرحسین درانی

من امیرحسین درانی. دارم همه تلاشم رو میکنم که علمی شید و علمی هم بمونید.?

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز