تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : تلویزیون 8K چیست؟

تلویزیون 8K چیست؟

Capture3

 

8K به چه معنی است؟

تلویزیون 8K تلویزیونی است که دارای صفحه نمایش با 7،680 پیکسل افقی و 4،320 پیکسل عمودی و در کل تقریبا 33 میلیون پیکسل است. “K” در 8K مخفف Kilo (1000) است، به معنای تلویزیونی که به وضوح افقی در حدود 8000 پیکسل دست یافته است.

تلویزیون 8K تلویزیونی با بالاترین وضوح است که اخیراً در بین تلویزیون‌های UHD (کیفیت فوق‌العاده بالا) منتشر شده است. با چهار برابر پیکسل بیشتر نسبت به تلویزیون 4K – نوع دیگری از تلویزیون‌های UHD – تلویزیون 8K است که در آن وضوح کیفیت تصویر واضح‌تر ، دقیق‌تر و با جزئیات بیشتر است. این امر به این دلیل است که در تلویزیون‌های 8K پیکسل‌ها آنقدر کوچک هستند که حتی از نزدیک هم نمی‌توان آن‌ها را تشخیص داد، و این باعث می‌شود تصاویر دارای جزییات بسیار زیاد همچون واقعیت دیده شوند.

 

Capture

ل

تفاوت کیفیت تصویر را مشاهده کنید

بنابراین، تلویزیون‌های 8K در مقایسه با تلویزیون‌های سنتی چقدر خوب هستند؟ بیایید آن‌ها را با تلویزیون‌های Full HD و تلویزیون‌های 4K UHD مقایسه کنیم.

وضوح تصویر در تلویزیون‌های 8K، چهار برابر بیشتر از تلویزیون‌های 4K UHD و شانزده برابر بیشتر از تلویزیون‌های Full HD است. وضوح بالاتر بدان معنی است که پیکسل‌های بیشتری وجود دارند که صفحه را تشکیل می‌دهند. به عبارت دیگر، در تلویزیون‌های با اندازه یکسان، پیکسل‌ها با تراکم بیشتری در همان منطقه بسته‌بندی می‌شوند که امکان نمایش تصویر بسیار پیچیده‌تر و واقع‌بینانه‌تری را فراهم می‌کند. این کار باعث ایجاد حس غرق شدن در تصویر هنگام تماشای تلویزیون می‌شود.

اصطلاحی که برای توصیف تعداد پیکسل‌ها در یک منطقه معین استفاده می‌شود، PPI (Pixels Per Inch) نام دارد و به طور طبیعی یک عدد PPI بالاتر به معنی تراکم پیکسل بالاتر است. به طور معمول، PPI باید حداقل 50 یا بیشتر باشد تا از انواع مختلف محتوای ویدیویی لذت ببرید. گفته می‌شود، در یک تلویزیون 75 اینچ 8K تعداد PPI به 117 می رسد در حالی که در تلویزیون 4K و تلویزیون FHD به ترتیب 59 PPI و 29 PPI است.

با Upscaling AI، آنچه را دوست دارید به 8K تبدیل کنید

همه تلویزیون‌های 8K از فناوری Upscaling برخوردار هستند، اما هر سازنده تلویزیون برای تولید تصاویری با کیفیت 8K ، از فناوری خاص خود استفاده می‌کند.

در سال 2019، تلویزیون 8K سامسونگ با فناوری تخصصی 8K AI Upscaling ویژه خود معرفی کرد. فناوری AI Upscaling از روشی استفاده می‌کند که طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های محتوا را بر اساس نوع جمع‌آوری می‌کند و یاد می‌گیرد و سپس آن‌ها را در یک پایگاه داده ذخیره می‌کند. بعداً از این پایگاه داده برای پردازش دوباره انواع تصاویر مشابه استفاده می‌کند، و این امر یک فرایند پیشرفت بسیار پیچیده‌تر را برای پردازش مجدد فراهم می‌کند. با توجه به اینکه Upscaling بسیار مهم است و گزینه‌های مختلفی در دسترس است، حتما بهترین مورد را مقایسه کرده و انتخاب کنید.

 

placeholder

تلویزیون‌های 8K، یکی از بهترین تلویزیون‌های موجود

تلویزیون‌های 8K نتیجه جامع فناوری پیشرفته پنل نمایشگر، فناوری تصویر با کیفیت عالی و بهترین فناوری نیمه‌هادی است. در نتیجه، سامسونگ و سایر سازندگان بزرگ تلویزیون اکنون در حال استفاده از رزولوشن 8K در تلویزیون‌های مدل برتر خود هستند. اگر می‌خواهید بهترین تلویزیون موجود در حال حاضر را خریداری کنید، جواب تلویزیون 8K است.

 

Capture3

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاه کاربران (2 دیدگاه)

  1. این صفحه یه مقدار اشکال طراحی داشت .
    ولی در کل خیلی خوب بود مطلبتون.
    اگه میشه درباره تلویزیون جدید سامسونگ هم مطلب بزارید .

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز