تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی و شیائومی : شیائومی روی سه تبلت قدرتمند جدید کار می‌کند

شیائومی روی سه تبلت قدرتمند جدید کار می‌کند

Xiaomi Mi Pad 4

اپل و سامسونگ در بازار جهانی تبلت حرف اول را می‌زنند، اما ظاهرا شیائومی نیز می‌خواهد با معرفی سه تبلت قدرتمند و بالارده جدید در این بازار جایگاهی برای خودش دست و پا کند.تا آخر این مطلب همراه تک نیوز باشید.

 

بررسی کدهای مربوط به رابط کاربری MIUI 12.5 نشان می‌دهد که احتمالا باید منتظر سه تبلت جدید شیائومی بااسم رمزهای enuma، nabu و elish به بازار باشیم. هر سه اسم رمز به isPad مربوط می‌شوند که نشان می‌دهد برخی از برنامه‌های MIUI با ویژگی‌های برای استفاده در تبلت طراحی شده‌اند. به علاوه نسخه، آلفای برنامه MIUI Home با تنظیمات جدیدی برای دموی پیمایش سیستم در تبلت طراحی شده است.

به نظر می‌رسد اسم رمزهای enuma و elish انواع مختلف یک مدل تبلت هستند که اولی با شماره مدلی که حروف آخر آن K81 است و دیگری با شماره مدلی که حروف آخر آن K81A است، به بازار عرضه خواهند شد. در عین حال ظاهرا اسم رمز nabu خبر از معرفی محصولی متمایز از دو مدل دیگر را می‌دهد که نام مدل آن به حروف K82 ختم می‌شود.

با توجه به اطلاعات به دست آمده ظاهرا Enuma از تماس‌های صوتی پشتیبانی می‌کند در حالی که elish و nabu چنین قابلیتی را ندارند. در نتیجه انتظار می‌رود فقط تبلت enuma از اتصال ۴G LTE/5G پشتیبانی کند.

هر سه اسم رمز را می‌توان در برنامه تنظیمات MIUI با کمک isSplitTablet مشاهده کرد. تجزیه و تحلیل کدهای منبع توسط گروه تلگرامی XiaomiUI و یکی از تحلیلگران شیائومی با نام kacskrz انجام شده و نشان می‌دهد که هر سه دستگاه احتمالا از نمایشگرهای استاندارد با نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ بهره خواهند برد.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی منابع آگاه به نظر می‌رسد رزولوشن نمایشگر هر سه دستگاه ۲۵۶۰ در ۱۲۰۰ پیکسل باشد و هر سه تبلت جدید از نمایشگر IPS LCD با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بهره ببرند. احتمالا تبلت Nabu مجهز به نمایشگر ۱۰.۹۷ اینچی خواهد بود و با ابعادی برابر با ۲۳۶ در ۱۴۸ میلی متر به بازار عرضه خواهد شد. به گفته یکی از تحلیلگران به نام kacskrz، ممکن است این دستگاه مجهز به باتری ۸۷۲۰ میلی آمپر ساعتی باشد.

ظاهرا هر سه تبلت جدید شیائومی از چیپست‌های سری ۸ اسنپدراگون بهره خواهند برد. احتمالا مدل‌های enuma و elish با اسنپدارگون ۸۲۵۰ کوالکام از راه می‌‌رسند. به این معنی یکی از تبلت‌ها احتمالا تراشه اسنپدراگون ۸۶۵، ۸۶۵ پلاس یا ۸۷۰ کوالکام خواهد داشت و تبلت سوم یعنی nabu نیز با چیپست اسنپدراگون ۸۱۵۰ عرضه می شود. در همین راستا مجهز به یکی از چیپ‌های اسنپدراگون ۸۵۵، ۸۵۵ پلاس یا ۸۶۰ کوالکام خواهد بود. ظاهرا جدیدترین و بهترین تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ در هیچ یک از تبلت‌های شیائومی مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز