تک نیوز > گیم تک : رقیب گیم پس هفته آینده معرفی خواهد شد

رقیب گیم پس هفته آینده معرفی خواهد شد

playstation controller floating

سونی چند وقتی مشغول توسعه سرویس اشتراکی جدیدی به منظور رقابت با سرویس قدرتمند گیم پس مایکروسافت بوده است. گیم پس سرویس اشتراکی قدرتمند و بزرگی است که در طی دو سال اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این سرویس حتی باعث شده تا کاربران زیادی را به سمت کنسول های ایکس باکس بکشاند. این امر موجب این شد که سونی ساکت نشیند و آستین بالا بزند تا یک نقطه مقابلی را برای این سرویس فراهم کند. مدتی پیش سونی از این پروژه با عنوان رمزی اسپارتاکوس رونمایی کرد و مدتی بعد فاش شد که این سرویس سرویس های پلی استیشن پلاس و پلی استیشن ناو رو با هم ترکیب می کند. این سرویس برای پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ راه‌اندازی می‌شود و سه سطح مختلف را شامل خواهد شد.

سطح اول شامل مزایای موجود در سرویس پلی استیشن پلاس مانند بازی‌های آنلاین و عناوین رایگان ماهانه می‌شود. سطح دوم مانند گیم پس مجموعه بزرگی از بازی‌ها را ارائه می‌کند که البته انتظار نمی‌رود بازی‌های اورجینال سونی به محض عرضه وارد آن شوند. سطح سوم هم شامل دموهای اضافی، استریم بازی و مجموعه‌ای از بازی‌های کلاسیک پلی استیشن می‌شود.

دیروز رسانه بلومبرگ به نقل از افراد آگاه (مانند جف گراب) از برنامه‌های سونی گزارش کرد که رقیب سرویس «گیم پس» پلی استیشن با نام رمز اسپارتاکوس معرفی خواهد شد. جف گراب ماه گذشته ادعا کرده بود که بالاترین سطح این سرویس ۱۶ دلار در ماه هزینه دارد و هزینه دو سرویس دیگر ماهانه ۱۰ و ۱۳ دلار است.

شاید برای بعضی ها سوال باشد که گیم پس چیست ؟ سرویس گیم پس به کاربران اجازه می‌دهد با پرداخت اشتراک ماهانه / سالانه (۱۲ ماهه) به لیست انبوهی از بازی‌های مختلف تا زمانی که اشتراکشان به پایان برسد دسترسی پیدا کنند. بعد از اتمام اشتراک شما دیگر بازی‌های این سرویس برایتان قابل بازی نیست تا زمانی که اشتراک خود را تمدید کنید. برای اینکه بازی در دسترس شما بماند و بعد از پایان مهلت اشتراک نیز قابل بازی باشد باید با پرداخت مبلغی آن بازی را خریداری نمایید. این سرویس در تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۱۷ کار خود را آغاز کرد و تا به امروز 25 میلیون کاربر را در سر تا سر دنیا جذب کرده است. حال باید نشست دید آیا این سرویس موفق می شود تا با گیم پس رقابت کرده و حتی آن را شکست دهد ؟! با تک نیوز همراه باشید❤️

محمد مهدی کرد

گیمر، فیلم بین، نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز