تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : کاربران دیگر نمی‌توانند درایورهای ویندوز ۷ را از بخش ویندوز آپدیت دریافت کنند

کاربران دیگر نمی‌توانند درایورهای ویندوز ۷ را از بخش ویندوز آپدیت دریافت کنند

blog content windows 7 logo 1 1

۱۸ ماه پیش و در اواسط دی ماه سال ۱۳۹۸ مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز ۷ را متوقف کرد. اکنون مایکروسافت با انتشار بیانیه دیگری، از توقف امکان دانلود درایورهای موردنیاز «ویندوز ۷ سرویس پک ۱»، «ویندوز سرور ۲۰۰۸» و «ویندوز سرور ۲۰۰۸ آر۲» از بخش «ویندوز آپدیت» خبر داده است.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

اگر رایانه شخصی شما هنوز ویندوز ۷ را اجرا می‌کند، ممکن است مجبور شوید راه‌های جدیدی را برای دریافت درایورهای موردنیاز خود پیدا کنید، زیرا مایکروسافت انتشار درایورهای ویندوز ۷ سرویس پک ۱ را از طریق ویندوز آپدیت متوقف کرده است. بنابراین سازمان‌هایی که هنوز از سیستم‌های دارای این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند، به ناچار باید از گزینه‌های دیگری مانند «خدمات به‌روزرسانی ویندوز سرور» (WSUS) برای دریافت درایورهای خود استفاده کنند.

مایکروسافت در پست وبلاگ خود توضیح داد که این تغییر برای جلوگیری از تخریب عملکرد سیستم‌ها در حال اجرا است:

«به دلیل انقضا گواهینامه‌های SHA-1، شرکای استفاده کننده از Microsoft Trusted Root Program می‌توانستند درایورهای ناسازگار مبتنی بر SHA-2 را منتشر کنند. این درایورها نیز به نوبه خود، باعث کاهش عملکرد یا افزایش مدت زمان بوت شدن دستگاه‌های می‌شوند.»

گواهینامه معتبر SHA-1 برای ویندوزهای اعلام شده در این گزارش از تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه منقضی شده و دیگر توسط مایکروسافت استفاده نمی‌شود. در ادامه مایکروسافت برای به حداقل رساندن هرگونه تاثیری که می‌تواند منجر به ناسازگاری دستگاه‌ها شود، تصمیم گرفت از انتشار درایورهای مبتنی بر گواهینامه SHA-2 نیز برای ویندوز ۷ سرویس پک ۱، ویندوز سرور ۲۰۰۸ و ویندوز سرور ۲۰۰۸ آر۲ جلوگیری کند. بنابراین بروزرسانی درایورها در این ویندوزها اکنون به صورت کامل متوقف شده است.

با توجه به نسخه‌های جدید ویندوز که در دسترس هستند، این تغییر ممکن است روی بسیاری از کاربران خانگی ویندوز ۷ تاثیرگذار نباشد، اما هنوز هم سازمان‌هایی هستند که برای انجام امور خود از این ویندوز استفاده می‌کنند.خیلی ممنونیم که تا آخر این خبر همراه تک نیوز بودید❤😊

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز