تک نیوز > اپل و اخبار تکنولوژی : تاریخ عرضه iOS 17  و iPadOS 17 مشخص شد

تاریخ عرضه iOS 17  و iPadOS 17 مشخص شد

17

در جریان رویداد ویژه اپل Wonderlust، این شرکت تأیید کرد که سیستم عامل iOS 17 و iPadOS 17 به همراه watchOS 10 را در تاریخ ۲۷ شهریورماه (‌۱۸ سپتامبر) در دسترس کاربران آیفون و آیپد قرار خواهد داد.

خردادماه امسال همزمان با کنفرانس WWDC 2023 که در واقع مهم‌ترین رویداد ۱۰ سال اخیر اپل بود، سیستم عامل iOS 17 را معرفی کرد.

سیستم‌عامل iOS 17 مجهز به قابلیت‌های جدیدی همچون «پوسترهای تماس» است.

17 1.jpg

ویژگی‌های جدید iOS 17

سیستم عامل iOS 17 به  ویژگی جدیدی به نام «پوسترهای تماس» (Contact Posters) مجهز است که به کاربر این امکان را می‌دهد بتواند نمایه خود را در زمان تعامل با سایر کاربران آیفون شخصی‌سازی کنند. با پوسترهای تماس، کاربران می‌توانند عکس اضافه کنند و تایپوگرافی منحصر به فرد، رنگ فونت و عناصر مختلف دیگر را در نمایه خود تنظیم کنند تا پوستر تماس منحصر به فردی داشته باشند.

برای تماس‌های صوتی و تصویری  فیس‌تایم، اپل برای اولین بار پشتیبانی از پست صوتی را معرفی کرده است. این بدان معنی است که وقتی کاربران با فردی تماس می‌گیرند، می‌توانند برای وی پیام بگذارند. به همین شکل، وقتی شخصی با کاربر تماس می‌گیرد، می‌تواند پست صوتی خود را نیز در فیس‌تایم بگذارد. در iOS 17 همچنین کاربران می‌توانند از ری‌اکشن‌های سه بعدی قلب، بادکنک، آتش‌بازی، پرتوهای لیزر و باران بهره می‌برند.

به‌علاوه سیستم عامل iOS 17 درAirDrop نیز پیشرفت‌هایی را برای کاربران  به ارمغان می‌آورد. گفتنی است که کاربران آیفون و اپل واچ می‌توانند با ویژگی جدید «NameDrop» اطلاعات تماس خود را با نزدیک کردن دو دستگاه به یکدیگر ساده ‌سازی می‌کند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند SharePlay را برای مواردی از جمله ویدیو، موسیقی و بازی با نگه‌داشتن دو آیفون در مجاورت یکدیگر فعال کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید و مهمی در  iOS 17 ارائه می‌شود، ویژگی به نام«StandBy» است. هنگامی که کاربران آیفون را به‌صورت افقی روی شارژر قرار می‌دهند، رابط سفارشی با ویجت‌های قابل دسترسی برای زمان، تقویم، آلارم‌ها و موارد دیگر را نشان می‌دهد. اکنون، ویجت‌های صفحه اصلی کاملاً تعاملی هستند.

در آیپد نیز iPadOS 17  تجربه جدیدی از لاک اسکرین، ابزارهای طراحی جدید هنگام استفاده از اپل پنسل در کنار پشتیبانی از وب‌کم‌های خارجی و موارد دیگر را به ارمغان می‌آورد.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز