تک نیوز > اخبار تکنولوژی و اپل : اپل بالاخره از مک پروی جدید با تراشه اختصاصی M2 Ultra رونمایی کرد

اپل بالاخره از مک پروی جدید با تراشه اختصاصی M2 Ultra رونمایی کرد

0 1

اپل در سال‌های اخیر محصولات مختلفی را با تراشه‌های اختصاصی خود روانه بازار کرده است؛ اما مک پرو یکی از معدود دستگاه‌هایی بود که از این قاعده پیروی نمی‌کرد. اکنون در کنفرانس WWDC 2023 شاهد رونمایی از مک پروی جدید بودیم که به تراشه قدرتمند M2 اولترا اپل مجهز شده است.

مشخصات و امکانات مک پروی جدید اپل

در اولین نگاه متوجه می‌شویم که مک پروی جدید از طراحی مشابه سال ۲۰۱۹ بهره می‌برد (که بر مبنای پردازنده اینتل به بازار عرضه شده بود). بااین‌حال در آن شاهد تغییرات سخت‌افزاری گسترده‌ای هستیم که مهم‌ترین مورد، بهره‌گیری از تراشه اختصاصی M2 Ultra اپل است.

1 6.jpg

به‌لطف بهره‌مندی از تراشه جدید، مک پرو 2023 به ۸ درگاه تاندربولت و ۶ ورودی PCI نسل ۴ به‌شکل ماژولار، مجهز شده. تراشه M2 اولترا دارای ۲۴ هسته پردازشی، ۷۶ هسته گرافیکی، ۳۲ هسته برای موتور عصبی و حداکثر ۱۹۲ گیگابایت حافظه رم است. همچنین پشتیبانی از دو درگاه HDMI همراه با درگاه شبکه ۱۰ گیگابیتی دوگانه را نیز باید به لیست امکانات آن اضافه کنیم. سایر ویژگی‌های تراشه مذکور نیز شامل وای‌فای نسخه 6E و بلوتوث نسخه 5.3 می‌شود.

اپل ادعا دارد که مک پروی جدید نسبت به نسل قبلی خود، ۳ برابر سرعت بیشتری دارد. این محصول با تمرکز روی کاربران حرفه‌ای، برای انجام امور نیازمند قدرت پردازشی بالا مانند تدوین ویدیوها در نظر گرفته شده است. همچنین موتورهای عصبی تراشه، محول‌کردن امور مرتبط با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به دستگاه را امکان‌پذیر کرده است.

2 3.jpg

مک پروی جدید در پیکربندی‌های مختلف در کنار لوازم جانبی متعدد، به فروش می‌رسد. قدرتمندترین نسخه به ۱۹۲ گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد بود و می‌تواند از پس استریم هم‌زمان ۲۲ ویدیوی 8K ProRes بربیاید. شایان ذکر است که عرضه محصول از هفته آتی آغاز خواهد شد و مدل پایه برچسب قیمت ۶۹۹۹ دلار خواهد داشت.

برچسب ها :

جواد امیری

بیا با هم بنویسیم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز