تک نیوز > اخبار فناوری ایران : تمام فعالیت‌های پروازی وسایل پرنده فوق سبک به مدت ۵ روز تعلیق شد

تمام فعالیت‌های پروازی وسایل پرنده فوق سبک به مدت ۵ روز تعلیق شد

910x600 1

سازمان هواپیمایی کشور کلیه فعالیت‌های پروازی وسایل پرنده سبک را به مدت پنج روز تعلیق کرد.

آنطور که خبرگزاری کن گزارش داده، سازمان هواپیمایی کشور، به دلیل گرمای هوا در سطح کشور کلیه فعالیت‌های پروازی وسایل پرنده فوق سبک اعم از آموزشی، تفریحی- گردشگری و شخصی را به مدت پنج روز تعلیق کرد.

در متن نامه رئیس گروه فوق سبک آمده است که به دلیل موج جدید گرما در کشور و با هدف حفظ ایمنی و پیشگیری از سوانح احتمالی تمامی فعالیت‌های پروازی وسایل پرنده فوق سبک اعم از آموزشی، تفریحی- گردشگری و شخصی از تاریخ ۱۱ مرداد۱۴۰۲ به مدت ۵ روز تعلیق می‌شود.

روز گذشته «علی بهادری جهرمی»، سخنگوی دولت در توییتی از موافقت هیئت دولت با پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور خبر داد و گفت که این اتفاق با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا در روزهای جاری رخ داده است.

پیش از این نیز «بهرام عین‌الهی»، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با اشاره به عوارض گرمای بی‌سابقه هوا برای سلامت، از پیشنهاد این وزارتخانه به هیات دولت با هدف تعطیلی آخر هفته برای مناطقی که دمای بالاتر از ۴۰ درجه را تجربه می‌کنند، خبر داده بود. این درحالی است که برخی نهادها خبرداده‎اند که احتمال دارد تعطیلی‌ها تا اوایل هفته آتی نیز ادامه پیدا کند.

حالا نیز به نظر می‌رسد قرار است تمامی فعالیت‌های پروازی وسایل نقلیه فوق سبک تعلیق شود. گفتنی است هواپیما فوق سبک، هواپیماهایی کوچک وعموماً یک یا دو نفره یا چهارنفره بوده و معمولاً حداکثر وزن خود ومسافرانشان به پانصد تا ششصد کیلوگرم می‌رسد. این وسایل نقلیه برای امور تفریحی، پروازهای کاری شخصی، گشت‌زنی برای بررسی و حفاظت از محیط زیست یا سمپاشی و برخی کاربردهای نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین سه نوع از پهپاد فوق سبک، سبک و سنگین داریم که نوع فوق سبک آن در حد چند گرم وزن دارد.

برچسب ها :

امیرحسین درانی

من امیرحسین درانی. دارم همه تلاشم رو میکنم که علمی شید و علمی هم بمونید.?

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز