تک نیوز > اپل و آیفون 2023 : آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از راه رسیدند ! (خداحافظی با ناچ )

آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از راه رسیدند ! (خداحافظی با ناچ )

apple iphone 15 lineup design 230912bigjpglarge 6500ad53c52f30497f370122

آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس با داینامیک آیلند و درگاه USB C معرفی شدند و بدین‌ترتیب اپل با ناچ و درگاه لایتنینگ روی گوشی‌های خود خداحافظی کرد.

اپل سرانجام پس‌از مدت‌ها شایعه و گزارش و البته انتظار، آیفون‌های جدیدش را در چهار مدل آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس معرفی کرد.

آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس همچنان مثل مدل‌های سال گذشته به‌ترتیب از نمایشگر ۶٫۱ اینچی و ۶٫۷ اینچی بهره می‌برند. این دو گوشی شباهت بسیار زیادی به همتایان آیفون ۱۴ خود دارند اما حالا مثل مدل‌های پرو به داینامیک آیلند مجهز شده‌اند و این درحالی است که سال گذشته قابلیت مذکور فقط مخصوص آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس بود.
آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس مثل مدل‌های پرو آیفون ۱۴ پرو اکنون به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند که امکان بزرگ‌نمایی اپتیکال یک و دوبرابری را فراهم می‌کند. یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی نیز درکنار دوربین اصلی تعبیه شده که ثبت عکس‌های پرتره‌ی بسیار باکیفیت را امکان‌پذیر می‌کند. این گوشی‌ها در رنگ صورتی، زرد، سبز، آبی و مشکی عرضه خواهند شد.

قلب تپنده‌ی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس تراشه‌ی A16 Bionic است که قبلاً آن را در آیفون ۱۴ پرو دیده بودیم. اپل همچنین به‌لطف باتری بزرگ‌تر، وعده داده شارژدهی این دستگاه بهبود یافته است. این گوشی‌ها همچنین از تراشه‌ی نسل دوم UWB بهره می‌برد و مثل اپل واچ سری ۹ اتصال به دستگاه‌هایی که در فاصله‌ی دورتر قرار دارند را بهبود می‌دهد.

اپل همچنین حالت عکاسی شب، عکس‌های Live و اکشن را در دوربین آیفون ۱۵ بهبود داده است و اگر از طرفداران سلفی باشید، دوربین جلوی آن نیز از فوکوس خودکار و نور پرتره بهره می‌برد.

آیفون ۱۵ همچنین از نمایشگر OLED Super Retina استفاده می‌کند که محتوای دالبی ویژن را با روشنایی ۱۶۰۰ نیت نمایش می‌دهد. حداکثر روشنایی این صفحه نمایش نیز ۲۰۰۰ نیت است.

 مقاله درحال به‌روزرسانی است ….

آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس همچنین مثل مدل‌های سال گذشته از قابلیت تماس اضطراری ماهواری پشتیبانی می‌کنند. این ویژگی در مواقعی که سیگنال شبکه‌ی موبایل و وای‌فای دردسترس نیست به شما کمک می‌کند با مراکز خدمات اضطراری ارتباط برقرار کنید و موقعیت مکانی خود را برای آن‌ها بفرستید. این سرویس تا دوسال به‌طور رایگان ارائه می‌شود و سپس باید هزینه‌ی اشتراک پرداخت کنید.
یکی از مهم‌ترین تغییرات آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس، استفاده از درگاه USB C به‌جای درگاه لایتنینگ است. بدین‌ترتیب غول فناوری اهل کوپرتینو پس‌از سال‌ها مقاومت، به‌دلیل فشارهای اتحادیه‌ی اروپا و همچنین درخواست کاربرانش، استفاده از پورت لایتنینگ را کنار گذاشت و از استاندارد جهانی USB C در آیفون‌های جدید خود استفاده کرد.

قیمت آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به‌ترتیب ۷۹۹ و ۸۹۹ دلار اعلام شده است.

برچسب ها :

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز