در هنگام خرید کیس کامپیوتر به چه عواملی توجه کنیم؟

معمولا کیس کامپیوتر (laptop case) قطعه‌ای است که کمترین هزینه در خرید یک کامپیوتر گیمینگ به آن اختصاص داده می‌شود. با این حال با توجه به اهمیت حفاظت قطعات و جلوگیری از افرایش دما به وسیله چرخش هوا، کیس کامپیوتر در کامپیوترهای گیمینگ و رندرینگ قطعه نسبتا مهمی است.

کیس‌ها با توجه به تعداد پورت، وجود یا عدم وجود قاب شیشه‌ای، ورودی میکروفن، خروجی هدفون، سیستم خنک کننده و نورپردازی در رنج قیمت‌های متفاوتی قرار می‌گیرند؛ با این حال انتخاب و خرید کیس تا حد زیادی به خود شما بستگی دارد. با این حال در هنگام خرید کیس‌ها باید به چه عواملی توجه کرد؟ تا آخر این مقاله همراه گیم تک باشید.

دسته بندی سایز و شکل کیس

به طور کلی کیس‌های موجود در بازار به دو دسته کیس‌های رومیزی (desktop) و کیس‌های برجی یا عمودی (Tower) تقسیم می‌شوند. کیس‌های رومیزی از ابعاد نسبتا کوچکی در مقایسه با کیس‌های رایج عمودی برخوردار هستند و از این رو انتخاب نسبتا محبوبی برای محیط‌های اداری هستند.

با این حال عمده کیس‌های معمول موجود در بازار را کیس‌های برجی یا عمودی تشکیل می‌دهند. این کیس‌ها که رایج‌ترین نوع از کیس‌های کامپیوتری محسوب می‌شوند، در سایزبندی‌های متفاوتی در بازار وجود دارند. در ادامه به بررسی سه نوع از رایج‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

کیس برجی کوچک (Mini-Tower)

این کیس‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که حداکثر برای دو درایو بزرگ در حدود five.25 اینچی و دو درایو کوچک 2.Five اینچی فضا داشته باشند. در واقع این کیس‌ها برای مادربردهای کوچک با ابعاد ITX مناسب هستند، که با توجه به ابعاد کوچکشان، استفاده از کارت گرافیک‌های قدرتمند در آن‌ها پیشنهاد نمی‌شود. کیس های مینی تاور عموما برای سیستم‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کیس برجی متوسط (Mid-Tower)

این کیس‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که حداکثر فضای کافی برای قرار دادن سه یا چهار درایو بزرگ و دو درایو کوچک را دارا می‌باشند. این کیس ها از مادربردهایی تا سایز ATX پشتیبانی می کنند. کیس های مید تاور برای سیستم های خانگی و سیستم های ارزان قیمت گیمینگ مناسب هستند.

کیس برجی بزرگ (full-Tower)

رایج‌ترین کیس‌های موجود در بازار که برای نصب تمامی مادربردها مناسب خواهند بود. در این کیس‌ها می‌توانید به راحتی از کارت گرافیک‌های حرفه‌ای و یا خنک کننده‌های مایع استفاده کنید.

جنس بدنه کیس

فریم و روکش بدنه کیس‌ها به صورت معمول از ورق استیل ضد زنگ ساخته شده و به وسیله پیچ یا پنل‌های متحرک چفت می‌شوند. کیفیت، قطر و ظاهر روکش و فریم از عوامل حائز اهمیت در خرید کیس است. این ویژگی موجب استحکام و مقاومت بالای کیس در برابر خم شدگی، آسیب بدنه و لرزش هستند.

محل جای‌گیری پاور

در کیس‌های قدیمی‌تر، پاور کامپیوتر در بالای کیس قرار می گرفت. اما با توجه به وزن نسبتا بالای پاورهای ظرفیت بالا، بهتر است هنگام خرید به دنبال کیس‌هایی باشید که محل جای گیری پاور در قسمت انتهای و پایین قرار گرفته است.

سیستم تهویه هوا

مهم‌ترین عامل در فرسودگی قطعات کامپیوتر، گرماست. از این رو کیس مورد نظر بایستی به سیستم تهویه و گردش هوای مناسبی مجهز باشد. در کیس‌های گیمینگ، فن‌های برای ایجاد فشار هوای مثبت تعبیه شده‌اند که گرما را از کیس خارج می‌کنند. وجود فن‌های با کیفیت و کم‌صدا، تاثیر به‌سزایی در گردش هوا در کیس دارد. پس هنگام خرید به تعداد فن‌های موجود و محل ورود و خروج هوا دقت فرمایید.

فضای نصب قطعات

برخی از قطعات کامپیوتر، مانند پردازنده، رم و کارت گرافیک به صورت مستقیم بر روی مادربورد نصب می‌شوند. اما برخی دیگر از قطعات مانند حافظه‌های HDD ،SSD و درایو نوری فضای جداگانه‌ای برای نصب نیاز دارند. چنین قطعاتی معمولاً در قسمت جلویی کیس جای می‌گیرند.

پس در هنگام خرید کیس کامپیوتر، از حجم فضای خالی کیس خود مطلع شوید. همچنین در نظر داشته باشید که در کیس‌های حرفه‌ای ممکن است که فضای نصب درایو نوری یا دی وی دی رایتر وجود نداشته باشد.

کیس کامپیوتر مسترتک مدل APACHI RGB

کیس APACHI یک کیس full-Tower با سایز استاندارد و مجهز به نورپردازی RGB است. این کیس از جنس استیل ضدزنگ بوده که به وسیله توری فلزی پوشاننده می‌شود. از این رو کیس APACHI RGB، از مقاومت و استحکام خوبی برخوردار است

این کیس با ابعاد 208 × 385 × 434 میلی‌متر، مجهز به شش فن هوایی به منظور تخلیه و تهویه هوای درون کیس است. علاوه براین پنل جلویی کیس APACHI RGB متشکل از یک پورت USB 3.0، دو پورت USB 2.0 و ورودی و خروجی صدا از نوع HD Audio است.

کیس کامپیوتر گرین مدل Z6 RGB ARTEMIS

کیس Z6 ATRTEMIS یک کیس complete-Tower استاندارد و مجهز به نورپردازی ARGB است. به لطف استفاده از ورق با ضخامت zero.Nine میلی متری در کنار طراحی مدرن اسکلت و پایه‌های ضد لغزش، کیس گرین Z6 ARTEMIS از استحکام نسبتا خوبی برخوردار است. کاور کناری و جلویی کیس، به وسیله‌ی شیشه سخت حرارت دیده (Tempered Glass) دودی رنگ پوشانیده شده‌اند.

تمامی مجاری ورودی و خروجی هوا در این مدل توسط فیلترهای سلولوزی و مگنتی با قابلیت جداسازی آسان و شست و شو با آب پوشش داده شده. تا گرد و خاک و ذرات معلق در هوا مانند پرز و یا حتی ذرات میکروسکپی فلزی بلافاصله جذب، و راهی به درون کیس نداشته باشند. علاوه براین پنل جلویی کیس Z6 ARTEMIS متشکل از دو پورت USB 3.0، دو پورت USB 2.0 و ورودی و خروجی صدا از نوع HD Audio است.

کیس کامپیوتر گرین مدل Z1 ARIO

کیس فلزی گرین مدل Z1 ARIO بازار آن دسته از دسته کیس‌های میان رده اما استاندارد complete-Tower است که مجهز به اسکلت مدرن و مستحکم، امکانات به روز و کمترین محدودیت در پشتیبانی از قطعات و خنک کننده‌های رده بالا است. پنل جلویی کیس Z1 ARIO مجهز به یک پورت USB 3.Zero، دو پورت USB 2.0 و ورودی و خروجی صدا از نوع HD Audio است.

همچنین تمامی مجاری ورودی و خروجی هوا در کیس Z1 ARIO با فیلترهای سلولوزی و مگنتی با قابلیت جداسازی آسان و شست و شو با آب پوشش داده شده تا گرد و خاک و ذرات معلق در هوا مانند پرز و یا حتی ذرات میکروسکپی فلزی بلافاصله جذب شده تا راهی به درون کیس نداشته باشند. علاوه براین یک عدد فن 120mm با حداکثر سرعت 1300RPM و نورپردازی از نوع RING crimson LED در این کیس تعبیه شده است.

اشتراک‌گذاری

بیا با هم بنویسیم

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *