تک نیوز > اخبار خودرو : ایلان ماسک از انتشار نسخه آزمایشی نرم‌افزار خودران تسلا و ساخت روبوتاکسی خبر داد

ایلان ماسک از انتشار نسخه آزمایشی نرم‌افزار خودران تسلا و ساخت روبوتاکسی خبر داد

photo 2022 04 08 12 53 28 1

«ایلان ماسک» در مراسم افتتاحیه کارخانه جدید تسلا در آستین، تگزاس اعلام کرد که این شرکت قصد دارد نسخه بتا نرم‌افزار «کاملا خودران» خود را در سال جاری برای تمام مشترکان برنامه FSD در آمریکای شمالی عرضه کند و همچنین به دنبال توسعه روبوتاکسی با ظاهری آینده نگرانه است.

ماسک در سخنرانی خود گفت: «تیم اتوپایلوت و هوش مصنوعی تسلا کار فوق‌العاده‌ای را انجام داده‌اند و ما می‌توانیم در سال جاری نسخه آزمایشی آن را برای تمام مشتریان سرویس خودران خود در آمریکای شمالی منتشر کنیم.»

او درباره توسعه فناوری روبو تاکسی توضیح داد که تاکسی‌ها در مقیاس وسیع و به صورت کاملا خودران تولید خواهند شد و تسلا می‌تواند آن‌ها را به سایر شرکت‌ها بفروشد یا تجارت حمل و نقل اشتراکی خود را برای رقابت با اوبر و لیفت راه‌اندازی کند.

به گزارش رویترز، ایلان ماسک در گذشته هم اعلام کرد بود که تسلا قصد دارد روبو تاکسی‌های کاملا مستقل و خودران بسازد و قرار بود آن‌ها را در سال 2020 وارد بازار ایالات متحده کند. هنوز مشخص نیست که برنامه آن‌ها به چه دلیلی با تاخیر مواجه شده اما احتمالا ارتباط زیادی با شیوع ویروس کرونا داشته باشد. حالا که اوضاع تقریبا به حالت عادی بازگشته، تسلا می‌تواند برنامه‌های جاه‌طلبانه خود در این زمینه را از سر بگیرد.

photo 2022 04 08 12 30 22 1

سایر محصولاتی که در کنار روبو تاکسی توسعه داده می‌شوند

ایلان ماسک علاوه بر صحبت در مورد روبو تاکسی، به تولید خودروهای مدل Y در کارخانه جدید تگزاس نیز اشاره کرد. غول خودروسازی قصد دارد در طول یک سال 500 هزار دستگاه از مدل Y تولید کند. رویترز در گزارش خود اشاره می‌کند که این خودروها می‌توانند قیمت پایین‌تری داشته باشند تا رقابتی‌تر باشند.

همچنین انتظار می‌رود که تسلا در کارخانه جدید خود به تولید سایبرتراک (Cybertruck) هم مشغول شود که پیش از این آن را به نمایش گذاشته بود. گفته می‌شود تولید این مدل خودرو در سال 2023 آغاز می‌شود.

در نهایت، ماسک در این مراسم که شب گذشته برگزار شده بود، اعلام کرد که این کارخانه یک ربات انسان‌نما به نام Optimus نیز تولید خواهد کرد. سال گذشته و در جریان رویداد «AI Day» ماکتی از ربات انسان نما تسلا به نمایش گذاشته شده بود که گفته می‌شود برای انجام کارهای تکراری و خسته کننده یا کارهای خطرناک مناسب است.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز