تک نیوز > اخبار تکنولوژی و اپل : اپل واچ سری 9 با چیپ جدید S9 معرفی شد

اپل واچ سری 9 با چیپ جدید S9 معرفی شد

Apple Watch Series 9 1

اپل رویداد Wonderlust خود را با معرفی «اپل واچ سری 9» آغاز کرد که نسبت به نسل قبلی خود قدرتمندتر شده است. از جمله مهم‌ترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به چیپ جدید S9 و کنترل جدیدی تحت عنوان Double-Tap برای کنترل تماس‌ها و گرفتن عکس بدون لمس کردن نمایشگر آن اشاره کرد.

مشخصات فنی اپل واچ سری 9

Apple Watch S9 Spec.jpg

همانطور که کوپرتینویی‌ها در رویداد خود توضیح دادند، اپل واچ سری 9 نسبت به نسل قبلی خود از نظر مشخصات داخلی و فنی به‌طور کلی بازطراحی شده است. به‌عنوان مثال این ساعت هوشمند از چیپ جدید S9 بهره می‌برد که دارای 5.6 میلیارد ترانزیستور است (60 درصد بیشتر از نسل قبلی) و عملکرد پردازنده گرافیکی آن نیز 30 درصد بهتر شده است.

طراحی اپل واچ سری 9

Apple Watch 9.jpg

از نظر طراحی، اپل واچ سری ۹ نسبت به نسل قبلی خود تغییر قابل‌توجهی نکرده است.

صفحه نمایش اپل واچ سری 9

ساعت هوشمند سری 9 اپل همچنین دارای یک نمایشگر همیشه روشن رتینا است که می‌تواند تا 2000 نیت روشنایی داشته باشد، یعنی دو برابر بیشتر از اپل واچ سری 8. نمایشگر این دستگاه از ویژگی جدید بهره می‌برد که با وجود آن می‌توان برای انجام کارهایی مانند پاسخ دادن به تماس‌ها، بدون نیاز به لمس کردن صفحه نمایش، از انگشت اشاره و شست خود استفاده کنید، درست مانند ویژگی که در هدست ویژن پرو نیز وجود داشت.

باتری اپل واچ سری ۹

انتظار می‌رود تا ظرفیت باتری Apple Watch 9 نسبت به قبل بدون تغییر باقی مانده باشد. بنابراین باتری این دستگاه نیز تا 18 ساعت دوام خواهد آورد.

پردازنده اپل واچ سری 9

Apple Watch.jpg

چیپ S9 مورد استفاده در این دستگاه همچنین دارای نسخه جدیدی از تراشه فوق پهن باند اپل است که به آن اجازه می‌دهد مکان سایر دستگاه‌های نزدیک مجهز به فناوری مشابه را دقیق‌تر تشخیص دهد. همچنین این چیپ از یک موتور عصبی چهار هسته‌ای نیز بهره می‌برد.

با وجود تمام این پیشرفت‌ها، اپل واچ جدید غول سازنده آیفون در مواردی از جمله درخواست‌های مربوط به Siri پردازش بهتری خواهد داشت.

هرچند اپل واچ سری 9 به هیچ ویژگی سلامت و تناسب اندام جدیدی مجهز نشده است، اما سنسور ضربان قلب آن نسبت به قبل عملکرد دقیق‌تری را ارائه می‌کند.

قیمت و تاریخ عرضه اپل واچ سری 9

Apple Watch 9 Price.jpg

Apple Watch Series 9 احتمالاً همراه با سیستم عامل جدید watchOS 10 عرضه خواهد شد. نسخه‌های آلومینیومی این دستگاه در رنگ‌های صورتی، ستاره‌ای، نقره‌ای، مشکی و قرمز در دسترس خواهند بود و نسخه‌های فلزی ضد زنگ آن در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و گرافیت عرضه می‌شوند.

در نهایت این دستگاه از 31 شهریور با قیمت 399 دلار در نسخه‌های 41 میلی متری و 45 میلی متری عرضه خواهد شد. پیش‌فروش آن نیز از امروز آغاز شده است. نکته قابل توجه دیگر اینکه این دستگاه با مواد بازیافتی بیشتری ساخته شده است و در جعبه‌های کوچک‌تر و سازگار با محیط زیست به دست مشتریان می‌رسد.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز